Extatický syrový tanec francouzského choreografa Bernarda Monteta se představí poprvé v Praze.
Expresivní řeč tanečníků ze čtyř afrických zemí a z Řecka doprovází tři hudebníci tajemné a napjaté hudby marockých rituálů Gnawa. Přináejí archetypální příběh o Othellovi, který vyprávějí jako energií nabitý rozhovor těl o člověku, jeho smyslu, vztahu k zemi a k ostatním lidem, o jeho ílenství a samotě. A nejen tanečníci a hudebníci, ale i diváci se při sledování představení OMore dostávají téměř na hranici transu.
Gnawa je hudba otroků dovlečených ze subsaharské Afriky do Maroka. Lidé z kmene Gnawa dodnes udrují svou tradiční hudbu a rituály: vytvářejí spirituální bratrstva a pořádají celonoční hudební seance, kterým připisují léčivé a očistné účinky. Určitě si vzpomínáte na strhující závěrečnou scénu filmu Exil, která rituál Gnawa zobrazuje. Extatickou hudbou a tancem se účastníci rituálu dostávají do transu a vyhánějí tak z těla negativní energii.
Bernardo Montet vyuívá tradiční praktiky a rituály, které jsou v zemích svého původu stále ivé, aby nás oprostil od nacionalistických a fundamentalistických konotací a významů slova tradice. Montetova choreografie je plná jedinečného pohybu a symbolických obrazů. Fascinující tělesný slovník vech interpretů vypráví příběh, který si budete dlouho pamatovat.
Bernardo Montet, původem z Guyany a Vietnamu, vyrůstal mezi Afrikou a Francií. Studoval klasický balet v Bordeaux a současný tanec v Paříi. Spolu s Catherine Diverrès zaloil v roce 1979 Studio DM. Oba se potom stali řediteli Centre Choréographique v Rennes. Mezi nejzajímavějí Montetovy choreografie patří předevím Opuscules, Motov a Dissection dun homme armé. Spolupracuje s reisérem Frédéricem Fisbachem, s kterým nastudoval Racinovu Bérénice.
Choreografie: Bernardo Montet
Asistent choreografie: Tal Beit-Halachmi
Tančí: Hermann Asseh, Taoufiq Izeddiou, Bernardo Montet, Mani Asumani Mungai, Dimitri Tsiapkinis, Marc Veh
Hudebníci: GnaWa, Zine El Abidine Bassis, Adil Amimi, Lahsen Mhidi, Gilles Touyard.