Podstatným zdrojem současné moci masových médií je to, že bez jejich podpory se neobejde celá řada dalších činností. Inzerenti to dobře vědí, proto neváhají přistoupit na nakupování reklamní plochy a reklamního času. Jsou ale činnosti, které na reklamu nemají prostředky – a přece potřebují, aby se o nich vědělo. Co mají tedy dělat kulturní zařízení, jako jsou muzea či divadla, neziskové organizace, či charitativní spolky? Mají shánět finance na drahou reklamu, mají se smířit s mediální neviditelností? Nebo je společenským úkolem médií tyto činnosti podporovat tím, že o nich dávají vědět ve zpravodajství, na zvláštních stránkách, ve zvláštních pořadech?
Společenská odpovědnost médií – je-li nějaká – a její síla a podoby, jakož i její vztah ke svobodě projevu a tvůrčí volnosti budou tématem večera.
Úvod do tématu: Marek Šálek (novinář). Účastníci panelu: Jiří Bárta (ředitel Nadace VIA), Petr Háva (vedoucí katedry veřejné a sociální politiky, UK FSV). Diskusí vás provede Jan Jirák.
Pořádá AFiS – Asociace Film & Sociologie a Divadlo Archa ve spolupráci s Marketing & Media. Večer se koná ve spolupráci s Nadací VIA a za finanční podpory Ministerstva kultury ČR