Po úspěšném Klímovském projektu PPU a Agon Orchestra uvádějí v rámci turné poslední reprízu projektu obnoveného provedení Pašijí autorského tandemu Milan Hlavsa/Vratislav Brabenec v orchestrální úpravě mladého a nadějného hudebního skladatele Michala Nejtka. Na úvod vystoupí Filip Topol, jako tomu bylo i v roce 1977 na Hrádečku.
Pašijové hry velikonoční začaly vznikat na podzim 1977. Když Vratislav Brabenec přišel s dokončeným libretem Pašijových her, skupina se rychle rozhodla pro jeho zhudebnění. Hudební stránka Pašijových her velikonočních byla pro Milana Hlavsu velkou výzvou - dosud skládal téměř výhradně krátké rockové písně. Pašijové hry jsou daleko propracovanější a komplexnější, u jejich vzniku ovšem nestála idea stvořit náročné artificiální dílo, ale spíš myšlenka oživení lidových tradic pašijových her. Pašije byly dokončeny a nazkoušeny během zimy. Pečlivě utajovaná koncertní premiéra proběhla 22. dubna 1978 na Hrádečku u Václava Havla. Sestava Plastic People se pro tento projekt rozrostla na deset členů. Zvukový záznam Pašijí, pořízený „studiově“ v domácích podmínkách Havlova Hrádečku, byl nejprve šířen jako samizdat na magnetofonovém pásku spolu s textovou a obrazovou přílohou. Roku 1980 vyšla nahrávka pod názvem Passion Play u kanadské firmy Boží Mlýn, založené Paulem Wilsonem a byla posléze s velkým ohlasem vysílána celoplošnou kanadskou rozhlasovou stanicí CBC. Nyní se tedy Plastici vracejí k tomuto legendárnímu projektu spolu s dvacetičlenným Agon Orchestra v nové orchestrální úpravě.
Hudba: Milan Hlavsa/Michal Nejtek.
Texty: Vratislav Brabenec (na základě Starého a Nového zákona) a Pavel Zajíček.
Výtvarník: Olaf Hanel.
Světelný design: Jan Komárek.
Dirigent: Petr Kofroň.
Uvádí Společnost pro novou hudbu ve spolupráci s Divadlem Archa.
Spojení undergroundu s klasikou? Návrat k dílu starému více než čtvrt století: Vydání živého záznamu měsíc po koncertě? Plastici dokázali, že všechno toto je možné.“ (Petr Pešek, LN)