Slavné belgické kvarteto saxofonistů opět v Praze! BL!NDMAN tentokrát přiváží unikátní program pouze pro Archu. Skladby vlámských maximalistů (Thierry De Mey a Peter Vermeersch) doplní originální uvedení skladby „In similar motion“ krále minimalismu Philipa Glasse spolu s domácím Agon Orchestra.
Skladatel a saxofonista Eric Sleichim založil BL!NDMAN v roce 1988. Jméno souboru se vztahuje k názvu časopisu “The Blindman” Marcela Duchampa, který byl založen na dadaistickém představě slepého muže, který provádí návštěvníky výstavou a zároveň komentuje vystavená výtvarná díla. Podobně se Eric Sleichim zajímá o to, jak převést výtvarné koncepty do hudebního jazyka. To je také hlavním důvodem, proč vyhledává konfrontaci s dalšími uměleckými disciplínami. Tato snaha ho přivedla ke komponování hudby pro multimediální projekty, výstavy, taneční a divadelní představení.
BL!NDMAN se od svého založení vypracoval na jeden z nejlepších komorních hudebních ansámblů. Spolupracoval, nahrával a vystupoval s mezinárodně proslulými umělci a soubory jako např. Jan Fabre, William Forsythe, Rosas, apod. BL!NDMAN nahrál několik CD, z nichž světově nejprodávanější je BL!NDMAN plays Bach (2000). V září 2002 nahrál album Multiple Voice, které je založeno na setkávání rané polyfonické se současnou hudbou.
Po turné s koncertním provedením alba BL!NDMAN plays Bach BL!NDMAN pokračoval ve zkoumání rané hudby. Pod záštitou Brugge - evropského města kultury 2002 soubor uvedl interpretaci vlámské a severofrancouzské polyfonie ve dvou různých programech. Tyto projekty jsou založeny na přesvědčení, že saxofon je nástroj, který se dostává nejblíže k lidskému hlasu, a že se dá využít mnoha, i neočekávanými, způsoby.
Maximalismus:
Thierry De Mey/Peter Vermeersch: CONTRE SIX (for 2 pianos, saxophone quartet and loop)
Thierry De Mey: MUSIQUE DE TABLES
Thierry De Mey/Peter Vermeersch: HABANERA (for 2 pianos and saxophone quartet)
Minimalismus:
Philip Glass: In similar motion
Terry Riley: In C
spolu s Agon Orchestra, Praha