Lola & Mr. Talk je bizarním a zároveň humorným příběhem stárnoucího páru Loly a Alberta. Jejich vztah po letech společného soužití ovládá nuda, proto si ve své fantazii vytváří abstraktní snovou postavu. Monsieura le Manque (Ten, který chybí) splňuje Lole a Albertovi jejich skryté touhy a přání. Oba sní o mládí. Lola s urputnou rozhodností, Albert rezignovaně…
Představení Lola & Mr. Talk je prvním společným projektem mezinárodně uznávaného choreografa a tanečníka Jana Kodeta a švédské tanečnice Charlotty Öfverholm. Společně s nimi, v roli Monsieura le Manque, vystoupí mladý tanečník a choreograf Martin Vraný. Vedle tance využívá představení i mluvené slovo a filmové projekce. Elektronicky průraznou hudbu zkomponoval mladý hudební skladatel Ivan Acher.
Příběh Loly a Alberta je vyprávěn s ironickou lehkostí a humorem. Energický tanec na hřišti citového života je plný nápadů a široce stravitelný. Špičkovou kvalitu představení a tanečních výkonů dokládá i nominace Charlotty Öfverholm v roce 2004 na cenu Thálie. Jan Kodet obdržel za představení cenu Divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin roku.
Jan Kodet patří k předním choreografům a tanečníkům současné české taneční scény. V minulosti tančil v souborech jako např.: – Dance Berlin, S.O.A.P. Dance Theatre Frankfurt nebo Ballet Gulbenkian v Lisabonu. Řadu let spolupracoval coby tanečník (později jako jeho asistent) s portugalským choreografem Ruiem Hortou (jeho práce přenášel např. do tanečních těles jako jsou Cullberg Ballet, Islandic ballet nebo Ballet National de Marseiille. Jako choreograf pak v Čechách i zahraničí vytvořil řadu úspěšných projektů (např. No End, Danse Macabre, Adam+Eva – Náhoda neexistuje, Cala Estreta, Jade, Chrystalis, About Firewomen and other stories, Duel, Povídání s Fridou a řadu dalších). Od roku 2002 působí Kodet jako asistent šéfa baletu ND Praha – Petra Zusky. Vyučoval na mnoha domácích školách (Konzervatoř hl. města Prahy, Taneční centrum Praha atd.) Dnes působí na taneční katedře HAMU. V zahraničí vyučoval na Vysoké škole ve Frankfurtu nad Mohanem, Institutu del Theatro v Barceloně, Baletní akademii ve Stockholmu aj.
Charlotta Öfverholm (1965) absolvovala filmovou a televizní vědu na University of California a The Lee Strasberg Theatre Institute in Los Angeles. Charlotta spolupracovala s newyorským souborem Bill T. Jones/Arnie Zane Co., po svém návratu do Evropy v roce 1996 tančila mj. se soubory DV8, Toláda, Metros, Ballet Linz, Tanzcompagnie Giessen. V roce 1995 založila vlastní taneční skupinu Compagnie Jus de la Vie se sídlem ve Stockholmu. Vyučuje a působí jako choreografka ve Švédsku i zahraničí. Vedle tance se Charlotta aktivně věnuje i kinematografii. V roce 2002 vytvořila choreografie pro filmy „Holiday“ (režie: Anna Duell) a „Kungen och Jag" (Astrid Ohlsén).
Martin Vraný (1976) vystupoval v choreografiích Ruie Horty (Zeitraum, Blindspot, L.P.), ve vídeňské Volksoper (Swanlake remixed) a Bratislavském divadle tanca (Romeo a Júlia). Jako pedagog působil v Tanečním centru UK, v Bratislavském Divadle Tanca a taneční skupině Ruie Horty. Své vlastní projekty prezentoval v Divadle Duncan Centre (Tam za rohem, 2002), v Divadle Ponec (Jak hlavou zdi neprorážet, 2004 a Tak a teď?, 2005). Jako choreograf se podílel na nastudování opery Nagano a inscenace Úklady a láska v Národním Divadle v Praze.
Lola & Mr. Talk
Choreografie a koncept: Jan Kodet
Tančí: Charlotta Öfverholm, Jan Kodet a Martin Vraný
Hudba: Ivan Acher
Světelný design: Dan Tesař
Kostýmy a scéna: Jan Kodet
Premiéra 24. února 2004